Home


Friday, February 10, 2012

cakap soal cinta sebelum atau selepas

Hari ini punya khutbah cerita perihal benda hot bulan nie
kisah valentine's day...memang tak patut umat islam raih hari tu sbb hari tersebut merupakan hari bagi ornag christian merayakan kekalah islam
bagi yang baru tahu bertaubatlah..


itu bukan apa aku nak cerita sekarang, aku bukannya tahu menahu sangat hal agama, salah cakap nanti kan susah, jadi tanyalah ustaz kalau nak tahu lebih lanjut
aku aku nak sampaikan kali ni ada kait mengait dengan cinta la konon


tatkala khatib beri khutbah pasal remaja sekarang lalai bercinta aku mula la terfikir macam macam dengan otak geliga aku ni


aku ini da 21 tahun, dan selama 21 tahun ini lah aku memang tak pernah bercinta
bukan apa, leceh kot bagi aku cinta ni.


kebelakangan nie ada lah kawan aku kata pada aku


" bila kau nak couple pule hafiy??"


"kau dah kene ada couple weyh hafiy, aku dulu pun tak ada awek juga"


adik aku pun tanya benda sama juga


balik-balik aku jawab


"...............................entah"



aku tak ambil kisah sangat pun kalau aku tiada girlfriend tatkala semua orang ada couple
aku bukan rugi apa-apa sangat pun, untung pun ada mungkin
tapi masa dengar khutbah jumaat aku mula fikir situasi kalau aku couple dan situasi kalau aku dah kahwin
bila di bayangkan situasi dalam otak aku pilih situasi selepas kahwin


aku rasa cinta lepas perkahwinan  itu lebih indah lebih hangat dan segala bagai


manakala aku risau kalau bercouple dulu, cinta itu jadi hangat-hangat tahi ayam sahaja


itu pendapat aku, aku rasa aku mahu alami cinta selepas perkahwinan itu.






call me what you want, I am old fashioned kinda guy
so whatevs!



6 comments:

505 said...

ye ke valentines day meraikan kekalahan umat Islam? just asking. and, after marriage is cooler.

Lady Gee said...

the time will come and you'll know it!

Hafiy Halim said...

from what I heard.. valentine's day itself came from a name of a priest.
it's a day for Christians to celebrate. cuba tanya la ustaz atau ustazah

505 said...

ustaz and ustazah tend to be biased to other religion, but not all of them, so... Anyway, ada persoalan pasal agama saint valentine. And the reason why muslim tidak digalakkan menyambut hari valentine ialah mengagung2kan org itu tidak baik utk dilakukan.

Hafiy Halim said...

yes according to Islam we cannot mengagung2kan other than god..


I am still collecting who you are..
hahahhaa

505 said...

haha. There's no need la weh.