Home


Thursday, January 27, 2011

Hati Kecil

Penat lah kalau begini selalu
sakit dalam benak ini tidak tahu mengapa
tiap-tiap hari macam ini memang boleh mati aku nanti

nak cakap asma aku tidak punyai sakit itu
cuma terasa pedih di dada seprti ada yang mencucuk-cucuk paru-paru aku
mungkin memang aku yang sakit cuma tidak pernah sedar
jangan harap mahu jumper doktor sebab aku benci ke hospital
kalau dapat pujuk aku ke hospital sekali pun bukan nye aku akan makan ubat yang di syorkan
lagi -lagi ubat berbentuk pill dan tablet, mana aku reti telan benda itu

mungkin juga rasa pedih ini bukan sebab penyakit atau sebagainya
mungkin aku tertekan kebelakangan ini
memang benar banyak tekanan aku hadapi namun aku tempuh hari-hari dengan tabah
tidak lupa mengukirkan senyuman pada sesiapa yang terlintas

mungkin juge aku hanya aku membesar-besar kan pekara
tapi memang ada benda yang menyebabkan perit di dalam benak aku
kadang kala sakit itu datang tanpa di undang
mungkin juga sebab aku mula menyendiri semula
kadang kala sakit itu datang dengan perasaan pilu seperti di endahkan

mungkin aku perlu bersenam lebih selalu
mungkin jantung kecil aku ini makin meningkat usia
aku patut jaga jautng aku dengan lebih baik selepas ini
pada akhir cerita aku seorang sahaja yang perlu jaga hati sendiri
bukan semua orang kekal di sisi

No comments: