Home


Monday, November 8, 2010

pleading to say sorry

aku dari kecil memang seorg yang sangat lurus 
sangat tidak tahu apa-apa
suci bersih!
tetapi semakin besar aku semakin kotor kesucian itu


masa dekat sekolah rendah, mencarut jangan harap nak keluar dari mulut kecil nie
nak marah pun tak pandai, nak buat salah, nak buat masalah disiplin pun jangan harap nak tengak si hafiy nie buat.
cikgu marah pun sudah cukup menakutkan bagi si kecil ini.
memang budak baik la masa sekolah rendah


masuk sekolah menengah sekejap untuk lima bulan
dekat sini mula membesar, kawan pun da lain
kawan sume makin hebat
pengaruh pun tidak kurang mantap nyer
kat sini la belajar mengutuk, mencaci, memaki
ada juga niat mahu ponteng dan buat masalah
tapi masih tersekat niat sebab risau...
dengan kata lain di sekolah menengah tidak la jahat mana
tetapi sudah mula tunjuk belang


lepas lima bulan berpindah ke Grik(MRSM)
sekolah ini memang bagus, tak di nafi kan
memang banyak benda belajar masa ini, banyak benda baru
jumper budaya baru, slang baru, kaum baru(orang asli), ilmu baru
semua baru. di sini juge belajar benda tidak elok jugak
makin tecemar otak masa ini, kawan-kawan memang pengaruh kuat
benda yang tidak patut tahu pun terus tahu
bayangkan umur muda-muda macam itu da tahu banyak benda macam macam
akhlak aku memang kene ketuk masa tuh
memang banyak benda tidak patut aku lakukan,
degil aku masa di gerik nie..mula mendajal sedikit


kemudian masok jasin pule,
dekat sini tidak banyak benda jadi, sebab jadi pengawas
jadi kene baik-baik jer..tapi ada jer buat dajal
halau budak keluar blok tapi aku dok dalam blok jer
ada kala masa spotcheck aku jugak yang tolong simpan barang haram bebudak nie
tetapi masa di jasin memang tidak banyak benda jadi


abis tingkatan 5 masuk matrik, ini lah mula kesucian konon nyer di robek
mulut makin menjadi-jadi..mencarut itu pekara biasa
mulut aku memang laser sikit, bila mencarut atau kenekan orang memang pedas
kat sini aku kenal macam macam orang,memang aku tidak sangka orang macam ini wujud
aku tekun mendengar kawan becerita, sian tunjuk video kadang-kadang
kite hidup ini ada juga lorong hitam, aku buat banyak benda bodoh kat matrik
orang di matrikbelajar, aku banyak main jer, buang masa, buat dosa jer


sekarang di UKM, perangai aku memang tak jadi baik ke apa lah
makin teruk jer..aku buat banyak salah dalam hidup aku ini
aku kecewakan banyak orang selama pengenalan aku dengan mereka
adakala aku baik adakala aku macam setan
aku pernah janji pada diri sendiri aku mahu buat orang sekeliling aku gembira tetapi aku gagal lakukan semua itu
malah aku kecewakan mereka lagi, adakala aku hancurkan kepercayaan mereka pada aku,
aku tidak tahu sama ada aku sengaja lakukan semua itu
aku mungkin tidak dapat kawal diri, hidup ini bukan senang, aku ini kalau emosi tergangu memang benda yang tak masuk akal aku buat, walaupun benda yang aku tidak pernah lakukan
aku memang tidak pandai nak uruskan emosi dan mental sendiri


aku ini bukan la baik seperti yang di sangka
mungkin aku lah yang orang kata setan bertopengkan manusia
kebelakangan ini aku memang tidak stabil emosi dan mental
dan aku lakukan benda yang aku tidak patut aku lakukan
sekarang nie minta maaf memang tiada guna


I guess I just got to bare the pain till death
I don't expect to be forgiven but still I am sorry

6 comments:

Mag_Jr Shomei said...

dear hafiy: aku xpercaya apa yang kata ni..yang aku tau dimata aku, ko baik n ok jew...cari la part mana yang baik untuk kita jew..kekalkan kekuatan tu...yg buruk tu kita timbus kat belakang rumah jew..jgn kasi tunjuk org...ok la klu da tau kelemahan...tp..org lain berhak faham kita kita ni mcm mana..xusah risau semua keraguan tu...i f dorg kawan yg baik...dorg mesti berusaha nak kasi kawan dorg baik...manalah tau..ade satu part tu kita adalah yg paling baik antara kawan2 yg lain...aku percaya ko hafiy..hahahaah..yg paling penting...BERGEMBIRALAH!

Hafiy Halim said...

apa yang ada depan mata x sama dgn apa yg tersembunyi
adakala aku sendiri tidak sedar akan kejahatan aku
aku bila jadi mcm tuh mmg rasa bodoh sgt rasa kesal sgt
everyone got some bad in them
but i got too much of them at a time
it seem they just breakthrough from the seal
so i blame myself for not giving shit to people around me
my bad my bad
so so sorry

thanx megat~
you're a nice guys
not like me though
im a person full with glasses that may torn people to pieces anytime

Mag_Jr Shomei said...

no..no..no..hafiy ko still ade part kat diri ko yg positif..percaya pada kelebihan ko yg positif je..aku pun bukan lah baik..just aku nak yg beik2 jer dalam hidup aku...ko pun nice n xde la jahat pun...kalau jahat..da lama ko bo KLCC or ko amek baby doll budak ko masukkan dlm mulut budak kecik...or ko gigit perempuan sampai pale putus...ko pun baik..go hafiy..be strong..ko kene lupakan kesedihan tu..ko xslah..cuma ko msuk dlm keadaan je...have fun frennn..

Hafiy Halim said...

thanx megat
saya cube kay??
:DD

t0ix said...

hey hafiy..kadang2 kita je rse diri jahat..ko jgn wiso,selagi ko xbunuh owg selagi tu laa ko baik.pkr cm2 je k. ak pon bknnye bek sgt.tp bagoslaa kalo ko nk berubah jd lebih baik. ak pon sme gak, nk berubah jd lebih baik tp tu laa..kne igt,mnusia xperfect k. :)

Hafiy Halim said...

hey nena
thanx
but still im a no good kid