Home


Saturday, January 23, 2010

CERITA TIKUS

Malang bagi tikus yang telah cuba 'break in' ke rumah aku.

AMARAN:
JIKA  ANDA SAYANG AKAN TIKUS ATAU RODENT, BERHENTI AKAN MEMBACA BLOG INI!!
ANDA SUDAH DI MAKLUMKAN!


Kisah bermula nak dekat matahari tegak atas kepala tapi belum sampai lagi tahap itu,
so dalam pukul 11 jugak la...

sedang aku menuju ke peti sejuk untuk meneguk sedikit air dari sarapan yang penuh khasiat(nasi goreng??)
baru je tangan capai pintu peti sejuk, tiba-tiba mata tertangkap kelibat object bergerak pantas dan lincah ke bawah peti sejuk itu.

"dah sah tikus ini!! tak kan kucing kot.. tidak masuk akal kucing boleh masuk bawah benda alah ni!"
kata hati aku(monolog ar)

aku masuk bilik abah, carik aerosol la konon.

"carik apa, fiy??" abah sapa aku

"cari spray, ada tikus bawah fridge" aku jawab dengan penuh hormat

"alah, spray ada dekat-dekat peti ais jugak la" abah berikan jawapan

"ye eh?? hahahaha" ternyata sudah lama sangat aku duduk asrama( sejak tingkatan 1 lagi)

kami(aku dengan abah la) pown masuk ruang dapur menuju ke peti sejuk.
abah buka penghadang bawah peti ais
aku pown jenguk intai kat bawah
ternyata tikus! memang ada lagi menyorok di bawah..

"kau dah salah pilih tempat la tikus!!" bisik aku dalam hati.kejam ya bunyi

aku pown dengan cepat ambil aerosol dah sembur bawah peti sejuk
dah macam fogging pulak..
lepas 10 saat tikus tu pown lintang pukang lari keluar
(da pening-penig lalat la tue)
lari terus menuju abah,

abah dengan berpegang kan penhadang peti sejuk yang panjang,
dengan posisi seperti orang hendak memukul bola golf,
sekuat hati pukul tikus tersebut melayang!

malang nye tikus tu melayang menuju aku..
masuk celah kaki aku yang pada mase itu sedang duduk
kena seluar
(aish! dah kotor seluar tak boleh bawak sembahyang nie)
Memang la tak boleh buat sembahyang...
sebab pukulan abah ternyata DASYHAT..
tikus tu abis berdarah..
terus jadi arwah


itu lah nasib tikus tersebut..
sebelum nie ada lagi..
ada sekali nie ada 3 ekor anak tikus..
abah amik penyapu terus hentam binatang tu tanpa belas!
hahahaha...

sebab tu aku cakap..
tikus yang ke rumah aku sudah salah buat pilihan


2 comments:

BeE~BiE said...

WAHAHAHA koool gle!!
aku klo tkos kat umah... akak aku gne perangkap tkos jek.. then, ade 2 cara membunuh...
1-jemur kat terik matahari
2-siram tkos ngn very hot boiling water!!

ader cara semulajadi sket... pki kuceng jek~

Hafiy Halim said...

hahahaha
rumah ku tiada kucing..

peminat baseball
akan aplikasikan apa yg di lihat