Home


Thursday, January 21, 2010

BILA KEINGINAN

Ada la hari tue,
aku ke peti ais mahu kan air sejuk.
Ternampak pula satu ads(kertas iklan) pasal makanan.
ternyata aku lapar waktu itu.
kertas ads DOMINO'S PIZZA.
meleleh air liur, kemuncak pula nafsu makan aku.

"mcm mana nak suruh bapa ku yang disayangi yang sedang berada disurau utk belanja aku makan benda ni?"
monolog aku dalam hati.

masuk ke bilik belajar untuk memikirkan startegi.
ternampak pulak calendar cederamata DOMINO'S.
muncul lah idea mengarut;

"apa kata kalau aku letak benda nie depan pintu sebelum abah balik,
kalau dia nampak, dia paham la tu! hehe..." aku bermonolog.

sambil memegang calendar di tangan
aku turun kebawah.

KETAK! (bunyi pintu dibuka)

alamak! dan-dan je abah balik
(macam tau-tau je niat jahat aku)
Aku pun buat-buat slamber cool.

"macam mana ni?? perut da buat mogok sudah!" monolog lagi!

Aku pun pergi kebilik ikut abah..
kemudian aku pun berterus terang kepada abah akan keinginan aku.
"Eh??" abah jawab.
KECEWA hati kecil aku.

lepas 30minit..
loceng berbunyi ditekan orang.
aku keluar nak tengok..

"eh! domino's!!"
tersenyum simpul aku,
hasrat tercapai

ternyata lebih baik cakap direct dari hendak berbunga-bunga pula.

malam itu memang puas aku kerjakan seberapa banyak kepingan pizza tersebut!

5 comments:

Anonymous said...

pergh..luv 2 read ur blog as a student

Encik Cerahsebelah said...

ahaha wei sedap doh dominoes. ari tuh aku keluar baru je makang.

Hafiy Halim said...

anonymous??: thanz!! i'll be sure to post more stories!

mr.brightside: pasnie kte makan same2 ok awan??
hahahaha

Encik Cerahsebelah said...

ahahaa ok jom. can't wait nok.

Hafiy Halim said...

sorie ya wan...
nok bukan aku..
tu geng naem n izat..
hahahha