Home


Saturday, November 28, 2009

ERTI KEHIDUPAN

pernah rase yang apa kite ada tak cukup??
ahaks.
mesti lah! sume orang gitu bukan?

ada banyak benda kite manusia nak tapi atas kelemahan dan kekurangan kite tak dapat realisasikan kesemua impian dan kehendak hati.
aku pown tak kurang jugak.
ada banyak benda aku nak dan idamkan.

tapi, lepas banyak berfikir
aku dapat nampak kelemahan aku.
aku terlalu kejarkan apa yang aku tak dapat sampai aku telupa apa yang ada depan mata. yang dah ada dalam gengaman aku.
bak pepatah: yang di kejar tak dapat, yang di kendong beciciran.
hahaha.
lawak bila aku fikirkan balik.
kenapa kita asyik kejar benda yang kite tak dapatt ea??
maybe sebab kita tak nampak betapa berharganye harta yang kita ada sekarang.
sebab kite TAMAK mungkin.

mugkin sebab kite dah diajar oleh DUNIA begitu.
kita asyik diberitahu yang lebih itu lagi bagus.
besar itu bagus. lagi banyak lagi mewah.
sebab nak lagi banyak, lagi besar, lagi mewah, lagi bagus;
sampai kite lupa apa yang kite nak sebenarnye.

cube ingat balik, masa kite kecil dulu.
duet tak maenkan peranan sangat.
yang penting bagi seorang kanak ialah kegembiraan, erti persahabata, keluarga dan kasih sayang.
kite tak nak jadi macam tu ke??
di mase kita utamakan kegembiraan dari kekayaan dan kuasa??

aku mungkin merepek kat sini.
tapi ini la hakikat kan.
kita tak dapat lari dari semua nie.
tapi kita patut cuba jadi lebih baek dari sekarang.

JADI SEORANG MANUSIA; SEORANG INSAN.

No comments: