Home


Wednesday, July 29, 2009

SMOKIN SMOKIN

seorg sahabat pernah beritahu daku;


"I'm a smoker"

lantas aku pun bertanya;
"mengapa kamu memberitahu saya sedemikian?"
(dialog reka kembali)
kemudian beliau meReply, katanya,
beliau teringat yg aku ini benci sama smokers.
Aku ketawa tanda geli hati. Ternyata statement beliau memang lucu.
Beliau pelik dengan reaksi ku.
Dan beliau bertanya la WHY???

Aku pown membalas;
Aku memang tidak suka sama rokok.
(lagi2 asap rokok; its killing me of every breath i inhale)
Tapi aku tidak pernah pun mengatakan aku benci pada orang yang menghisap rokok tersebut.
Tapi aku cukup tidak suka the act of they doing it.
Sebab jikalau saya membenci mereka semua;yakni smokers.
Bermaksud saya benci juga keluarga saya dan sahabat saya yang mengunakan rokok.
Dan jikalau semua itu benar, kurang la sahabat daku sebab aku kawan dengan ramai smokers.

Selapas menerima jawapanku..
Aku rase beliau tersenyum..
Lalu menjawab;
BETUL JUGE TU.

2 comments:

senorita nadya said...

no smokers!:)

Hafiy Halim said...

hahahaha..
indeed but thats not a reason to hate them!
rite??